KudoZ home » English to Danish » Law/Patents

safe habor provisions

Danish translation: Safe Harbor-principperne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:safe habor provisions
Danish translation:Safe Harbor-principperne
Entered by: Barbara Østergaard

16:32 May 29, 2002
English to Danish translations [PRO]
Law/Patents / Disclaimer to investors
English term or phrase: safe habor provisions
"This release contains forward-looking statements which are made pursuant to the safe harbor provisions of Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934."
Det ligner en standardtekst, men jeg har ikke kunnet finde noget der ramte særlig præcist.
Hvis nogen har en længere tekst der ligner denne vil jeg da gerne 'låne' den :-)
Mads Grøftehauge
Safe Harbor-principperne
Explanation:
Med risiko for at det ikke lige præcis denne slags informationer du søger:

http://www.it-retten.dk/bog/13/09/
http://www.google.com/search?hl=da&q="safe harbor"&btnG=Goog... (søgning "safe harbor", danske hits)
http://www.google.com/search?hl=da&q="safe harbour"&btnG=Goo... (søgning "safe harbour", danske hits)
http://www.burness.co.uk/html/magazine/features/features348....
www.freshfields.com/practice/ ipit/publications/22367.pdf

Der ligger masser af informationer derude om Safe Harbor-principperne - søg evt. også på Safe Harbor/Harbour-modellen/reguleringen/ordningen.

Og så håber jeg det var til hjælp.

God fornøjelse med det :o)
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
Tak for al researchen, isaær det danske link var nyttigt. Vi må konkludere at der ikke findes et tilsvarende dansk udtryk. Det havde bare været pinligt hvis der gjorde.

Jeg endte i øvrigt med at være endnu mere vag: "som beskrevet i..."
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Safe Harbor-principperne
Barbara Østergaard
4Securities and Exchange Commission, US supervisorSuzanne Blangsted


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Securities and Exchange Commission, US supervisor


Explanation:
Kan du bruge denne?
www.sec.gov

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Safe Harbor-principperne


Explanation:
Med risiko for at det ikke lige præcis denne slags informationer du søger:

http://www.it-retten.dk/bog/13/09/
http://www.google.com/search?hl=da&q="safe harbor"&btnG=Goog... (søgning "safe harbor", danske hits)
http://www.google.com/search?hl=da&q="safe harbour"&btnG=Goo... (søgning "safe harbour", danske hits)
http://www.burness.co.uk/html/magazine/features/features348....
www.freshfields.com/practice/ ipit/publications/22367.pdf

Der ligger masser af informationer derude om Safe Harbor-principperne - søg evt. også på Safe Harbor/Harbour-modellen/reguleringen/ordningen.

Og så håber jeg det var til hjælp.

God fornøjelse med det :o)

Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 356
Grading comment
Tak for al researchen, isaær det danske link var nyttigt. Vi må konkludere at der ikke findes et tilsvarende dansk udtryk. Det havde bare været pinligt hvis der gjorde.

Jeg endte i øvrigt med at være endnu mere vag: "som beskrevet i..."