KudoZ home » English to Danish » Manufacturing

Seal bar

Danish translation: svejseliste


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Seal bar
Danish translation:svejseliste
Entered by: Ivana Friis Wilson

11:21 Jul 3, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing
English term or phrase: Seal bar
Seal bars are extremely hot and can cause second or third degree burns.

A part of a wicketer, a machine (can punch holes, seal palstic bags etc).

My own understanding is a "forseglingsbaren" - any comments or alternatives?
Ivana Friis Wilson
United Kingdom
svejseliste
Explanation:
Man tror sjældent på det, når det er nemt og ligetil .. det er lister, eller profiler om du vil, der påmonteres maskinen for at skabe det svejsemønster, der ønskes.

i et produktionsmiljø anvendes 'svejse' i praksis i højere grad end 'forsegle'.

Lokalt kan den have andre betegnelser, men dette er beskrivende og rummeligt...
Selected response from:

Birthe Omark
Denmark
Grading comment
Perfekt! Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4forseglingsbarrenPeteG
4svejseliste
Birthe Omark


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
seal bar
svejseliste


Explanation:
Man tror sjældent på det, når det er nemt og ligetil .. det er lister, eller profiler om du vil, der påmonteres maskinen for at skabe det svejsemønster, der ønskes.

i et produktionsmiljø anvendes 'svejse' i praksis i højere grad end 'forsegle'.

Lokalt kan den have andre betegnelser, men dette er beskrivende og rummeligt...

Birthe Omark
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Perfekt! Tak for hjælpen.

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
seal bar
forseglingsbarren


Explanation:
I og for sig enig med din oversættelse, dog ville jeg stave det med 2 r'er i barre.

PeteG
Native speaker of: Native in DanishDanish