KudoZ home » English to Danish » Marketing / Market Research

high performance cleanability

Danish translation: højeffektiv rengøringsevne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:high performance cleanability
Danish translation:højeffektiv rengøringsevne
Entered by: Susanne Roelands

14:25 Jun 26, 2007
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research / Gulvtæpper
English term or phrase: high performance cleanability
A carpet with high performance cleanability
Susanne Roelands
Belgium
højeffektiv rengøringsevne
Explanation:
Det er den mest almindelige oversættelse i en kontekst som denne. "... særdeles effektiv rengøringsevne" kan også bruges.

I andre sammenhænge kan "high performance" oversættes med: "højtydende", "med høj ydeevne osv., men det ville virke ulogisk om et tæppe.
Selected response from:

Marianne Ajana
Denmark
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5højeffektiv rengøringsevne
Marianne Ajana
3meget nemt at rengøre
omylle


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
højeffektiv rengøringsevne


Explanation:
Det er den mest almindelige oversættelse i en kontekst som denne. "... særdeles effektiv rengøringsevne" kan også bruges.

I andre sammenhænge kan "high performance" oversættes med: "højtydende", "med høj ydeevne osv., men det ville virke ulogisk om et tæppe.

Marianne Ajana
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 21
Grading comment
Tak for hjælpen.

1 day5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
meget nemt at rengøre


Explanation:
Jeg ved intet om tæpper, men jeg tænker, at "cleanability" rent logisk må henvise til tæppets evne til at blive rent, når det rengøres.

Example sentence(s):
  • Et tæppe der er yderst/meget nemt at rengøre
omylle
Native speaker of: Native in DanishDanish