KudoZ home » English to Danish » Mathematics & Statistics

Summary value

Danish translation: totalværdi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Summary value
Danish translation:totalværdi
Entered by: Randi Stenstrop

06:47 Jan 30, 2009
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mathematics & Statistics
English term or phrase: Summary value
På liste
Lige oven over står der: Mean value
Randi Stenstrop
totalværdi
Explanation:
mean value - gennemsnitsværdi
summary value - totalværdi
Se f.eks. :
http://www.bksv.dk/tbDoc/3440/Type 2238 Frekvensanalyse Brug...

eller google ordene og se andre eksempler
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4totalværdiSuzanne Blangsted
3sumNetLynx


  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
summary value
sum


Explanation:
- hvis det er det, jeg tror. Men disse opremsninger af ord i Excel er altså en pestilens.

NetLynx
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
summary value
totalværdi


Explanation:
mean value - gennemsnitsværdi
summary value - totalværdi
Se f.eks. :
http://www.bksv.dk/tbDoc/3440/Type 2238 Frekvensanalyse Brug...

eller google ordene og se andre eksempler

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: I ren {dvs. teoretisk} statistik hedder det 'sum' (samt 'middelværdi' eller 'gennemsnit' i prioriteret rækkefølge). I anvendt statistik kan man aldrig være sikker. Nogle føler, at 'totalværdi', 'gennemsnitsværdi' ... lyder flottere. Mest er det rent blær.
17 hrs