KudoZ home » English to Danish » Mechanics / Mech Engineering

half face filter mask

Danish translation: filtermaske til halvdelen af ansigtet


22:10 May 19, 2005
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Personal safety equiptment
English term or phrase: half face filter mask
Personal safety equipment. Fairly clear what it means but unsure about the Danish term.
Finn Skovgaard
Danish translation:filtermaske til halvdelen af ansigtet
Explanation:
mit forslag
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Se tilføjet note. Tak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ansigtsmaskeKenneth Denmark
4halvmaske med filter
Edith Goebel
4filtrerende halvmaske
Rikke Lyksbo
4filtermaske til halvdelen af ansigtetSuzanne Blangsted
4ansigtshalvmaskeNetLynx


Discussion entries: 1





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ansigtshalvmaske


Explanation:
- tror jeg.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 119

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
filtermaske til halvdelen af ansigtet


Explanation:
mit forslag

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 128
Grading comment
Se tilføjet note. Tak.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
filtrerende halvmaske


Explanation:
el. halvmaske med filter


    Reference: http://sikkerhed.biologi.sdu.dk/Vaernemidler/filtrerende_hal...
    Reference: http://www.at.dk/sw9670.asp
Rikke Lyksbo
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 18

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
halvmaske med filter


Explanation:
- eller måske "filtrerende halvmaske".

Her er en oversigt over forskellige typer åndedrætsværn, med billeder.

http://www.at.dk/sw9670.asp

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 26 mins (2005-05-20 08:36:50 GMT)
--------------------------------------------------

Hej Rikke!

Du var 10 minutter hurtigere. Jeg så ikke, at du også havde svaret.

Edith Goebel
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 7

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ansigtsmaske


Explanation:
At det er med filter er vel underforstået :-)

Kenneth Denmark
Native speaker of: Danish