KudoZ home » English to Danish » Mechanics / Mech Engineering

Ostrobothnians

Danish translation: Indbyggere fra Österbotten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Ostrobothnians
Danish translation:Indbyggere fra Österbotten
Entered by: Marianne Dahl

13:31 Oct 31, 2006
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Ostrobothnians
Ostrobothnians made visit on ...

Er der nogen der kan hjælpe? Jeg har søgt flere steder, men det er ikke lykkedes mig at finde en fornuftig forklaring.
Marianne Dahl
Denmark
Indbyggere fra Österbotten
Explanation:
Hej,

Ja altså lige umiddelbart har jeg kigget i de store røde ordbøger fra Gyldendal - og de foreslår Österbotten (altså et sted i Finland). Men det er svært at sige, om det er den betydning du leder efter.
Selected response from:

Jette Mortensen
Grading comment
Det svar kan jeg godt bruge i sammenhængen - tak
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4østerbottninger
Matthias Quaschning-Kirsch
1Indbyggere fra ÖsterbottenJette Mortensen


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
ostrobothnians
Indbyggere fra Österbotten


Explanation:
Hej,

Ja altså lige umiddelbart har jeg kigget i de store røde ordbøger fra Gyldendal - og de foreslår Österbotten (altså et sted i Finland). Men det er svært at sige, om det er den betydning du leder efter.

Jette Mortensen
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Det svar kan jeg godt bruge i sammenhængen - tak

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ostrobothnians
østerbottninger


Explanation:
Det er folk fra vestre Finland.
Flere blinde referenser på Google.

Matthias Quaschning-Kirsch
Germany
Native speaker of: Native in GermanGerman