KudoZ home » English to Danish » Mechanics / Mech Engineering

carriage

Danish translation: transportør


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:carriage
Danish translation:transportør
Entered by: Derringdo

16:44 Feb 13, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Sewing machine
English term or phrase: carriage
Til alle syeksperter.

Hvad hedder denne del af symaskinen på dansk. Det er vist faktisk den del der står for selve syningen.
Derringdo
Denmark
Transportør
Explanation:
- det vil sige, hvis det er den del, der sidder på det sted, som foden sænkes ned på. På min maskine er det en dobbelt række takker, som kan hæves og sænkes alt efter stoffets tykkelse. stoffet frem (
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Stadig i tvivl, men endte med at bruge dette ord. Den del, som du beskriver hedder "fremføringsmekanisme" i min manual (i den TM jeg fik tilsendt). Det lyder dog helt rimeligt med transportør.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5TransportørRandi Stenstrop
3vognSuzanne Blangsted


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vogn


Explanation:
mit forslag -

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 128

54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Transportør


Explanation:
- det vil sige, hvis det er den del, der sidder på det sted, som foden sænkes ned på. På min maskine er det en dobbelt række takker, som kan hæves og sænkes alt efter stoffets tykkelse. stoffet frem (

Randi Stenstrop
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 75
Grading comment
Stadig i tvivl, men endte med at bruge dette ord. Den del, som du beskriver hedder "fremføringsmekanisme" i min manual (i den TM jeg fik tilsendt). Det lyder dog helt rimeligt med transportør.
Notes to answerer
Asker: Denne del har et andet navn i min manual. Jeg tror "carriage" er en meget central del i maskinen, som befinder sig både over og under "dækket".