KudoZ home » English to Danish » Mechanics / Mech Engineering

drop pin

Danish translation: låsebolt, låsesplit, hængselbolt, hængselsplit


12:21 Jul 8, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / Kørestol
English term or phrase: drop pin
Desværre ikke megen kontekst, men det er altså en stift, der holder sammen på to stykker af en metalbøjle, som så monteres på et stelrør. Ideen er, at stiften "droppes" ovenfra og ned i de huller, der er i hvert stykke af bøjlen. Termen er åbenbart almindeligt brugt på engelsk.
Pernille Chapman
United Kingdom
Danish translation:låsebolt, låsesplit, hængselbolt, hængselsplit
Explanation:
Kan se, at udtrykket også bruges ved f.eks. lågers bolt ned i hængslet. Må indrømme, at jeg ikke kender det nøjagtige udtryk på dansk, men ville nok i første omgang forsøge en omskrivning a la ovenstående, alt efter anvendelse og størrelse.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-08 13:22:14 GMT)
--------------------------------------------------

eller evt. med dit eget ord: låsestift
Selected response from:

Quest4
Grading comment
1000 tak! "Låsestift" var det helt rigtige her.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2låsebolt, låsesplit, hængselbolt, hængselsplit
Quest4
2(ring)stift
Y. Peraza


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
(ring)stift


Explanation:
I found that translation online... But I'm not sure about it.

Y. Peraza
Native speaker of: Native in SpanishSpanish

59 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
låsebolt, låsesplit, hængselbolt, hængselsplit


Explanation:
Kan se, at udtrykket også bruges ved f.eks. lågers bolt ned i hængslet. Må indrømme, at jeg ikke kender det nøjagtige udtryk på dansk, men ville nok i første omgang forsøge en omskrivning a la ovenstående, alt efter anvendelse og størrelse.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-07-08 13:22:14 GMT)
--------------------------------------------------

eller evt. med dit eget ord: låsestift

Quest4
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 46
Grading comment
1000 tak! "Låsestift" var det helt rigtige her.