KudoZ home » English to Danish » Mechanics / Mech Engineering

penetrating solvent

Danish translation: penetrerende solvent


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:penetrating solvent
Danish translation:penetrerende solvent

11:03 Dec 3, 2004
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / plate heat exchanger
English term or phrase: penetrating solvent
Her er lidt sammenhæng:

Plate heat exchanger (overskrift)
Abnormal heat transfer and/or pressure drop (overskrift)
Leakage on the inside of the unit (blended liquids) (overskrift)
Pressurize all sections on one side of the heat exchanger with water. Fill up the other side with water and open all connections on that side. If a plate is leaking, water will come out of the connections on the damaged section.
Examine the plates in the damaged section with available penetrating solvents. If a section contains a large number of plates, it can be pressurized in smaller sections to reduce the number of plates to be tested with penetrating solvent.

Hvad kaldes "penetrating solvent" på dansk?
Rikke Stenlev
Denmark
penetrerende solvent
Explanation:
Eller 'penetrerende opløsningsmiddel'
eller evt. '[egnet] læksøgningsmiddel'.
Når der specielt står 'solvent' går det på, at det skal være tyndtflydende - og penetrerende.
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
Jeg er lidt i tvivl om, hvilken term der er rigtig, men jeg vælger denne, fordi den er mest neutral. Hvis det er forkert, har læseren en mulighed for alligevel at regne ud, hvad det drejer sig om. Tak for hjælpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4penetrerende solventNetLynx
4penetrerende væskeSuzanne Blangsted
3 +1prøvevæske
Poul Moller


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
prøvevæske


Explanation:
Det er et gæt, men ellers vil jeg foreslå dig at ringe til en VVS-mand, det kan måske være det letteste, hvis der ikke lige kommer en oversætter, der ved det nøjagtigt.

Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 83

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mihaela Nissen: Vaeske bruges kun til fejlfinding i lodning, svejsning o.s.v. Der forstaas automatisk at middlet er penetrerende.Bruges ogsaa pulver eller sprays.Se ogsaa EU database men i foelgende omraade : Metallurgy - Iron & Steel - Non-ferrous Metals - Metal Casting
3 days15 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
penetrerende væske


Explanation:
mange hits på googles.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 128

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
penetrerende solvent


Explanation:
Eller 'penetrerende opløsningsmiddel'
eller evt. '[egnet] læksøgningsmiddel'.
Når der specielt står 'solvent' går det på, at det skal være tyndtflydende - og penetrerende.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 119
Grading comment
Jeg er lidt i tvivl om, hvilken term der er rigtig, men jeg vælger denne, fordi den er mest neutral. Hvis det er forkert, har læseren en mulighed for alligevel at regne ud, hvad det drejer sig om. Tak for hjælpen!