KudoZ home » English to Danish » Media / Multimedia

"Enter" og "Select"

Danish translation: "indtast" og "vælg"


14:34 Mar 30, 2007
English to Danish translations [PRO]
Media / Multimedia / DVD Fjernbetjening
English term or phrase: "Enter" og "Select"
Jeg skal oversaette "Enter" og "Select" paa DVD fjernbetjeninger til deres danske ekvivalenter. Da jeg pt. sidder i Sydamerika har jeg lidt svaert ved at se paa en dansk fjernbetjening. Er der nogen der kan vaere behjaelpelig?
MVH
John Geary
John Geary
Danish translation:"indtast" og "vælg"
Explanation:
usually
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Det lyder umiddelbart rigtigt
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Se nedenfor
Rikke Lyksbo
4 +1"indtast" og "vælg"Suzanne Blangsted


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
"indtast" og "vælg"


Explanation:
usually

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Det lyder umiddelbart rigtigt

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jens Kaestel
11 hrs
  -> ja tak

1 day46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
"enter" og "select"
Se nedenfor


Explanation:
Jeg mener ikke, at man i denne sammenhæng kan oversætte 'enter' med 'indtast'. Jeg ville i stedet lade det stå på engelsk eller skrive OK (evt. i parentes). Det samme gælder SELECT.

Prøv at søge efter "knappen ENTER" på Google.


    Reference: http://www.kiss-technology.dk/files/manuals/Manual_DP1000_Da...
    Reference: http://www.kiss-technology.dk/files/manuals/Manual_DP1000_En...
Rikke Lyksbo
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Jeg forstaar godt min pointe, men i oversaettelsen jeg fik sendt blev der specifikt bedt om en dansk oversaettelse, selvom det ikke noedvendigvis virker som det mest rigtige. Tak for svaret.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tom Steen
2 days2 hrs
  -> Tak:-)