KudoZ home » English to Danish » Medical: Cardiology

bench tested

Danish translation: sammenlignet med


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bench tested
Danish translation:sammenlignet med
Entered by: Margit Pehrsson

21:59 Mar 27, 2004
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
English term or phrase: bench tested
XX catheter was bench tested with product xx.

Jeg læser korrektur på en tekst hvor udtrykket er blevet oversat som bænktestet. Er det virkelig rigtigt? Jeg får ingen hits på det danske ord på nettet. Eurodicautom har kun ordet bench test i teknisk sammenhæng.
Margit Pehrsson
sammenlignet med/i forhold til
Explanation:
Se analogien i dette:

benchmark:
referencepunkt.
Analysemetode til at godtgøre beskaffenheden af et IT-system med udgangspunkt i en kendt belastning, som dets ydeevne herefter sættes i forhold til. Bruges primært til sammenligninger af IT-systemers ydeevne.

Selected response from:

Henning Andersen
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4i testbænk
Mads Grøftehauge
4simuleret produktprøvningSuzanne Blangsted
3 +1sammenlignet med/i forhold tilHenning Andersen


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sammenlignet med/i forhold til


Explanation:
Se analogien i dette:

benchmark:
referencepunkt.
Analysemetode til at godtgøre beskaffenheden af et IT-system med udgangspunkt i en kendt belastning, som dets ydeevne herefter sættes i forhold til. Bruges primært til sammenligninger af IT-systemers ydeevne.



Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
13 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
simuleret produktprøvning


Explanation:
bænkprøvning er brugt it L&H tekniske. Simuleret produktprøvning som jeg anbefaler her er også i L&H tekniske

Suzanne Blangsted
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 44

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
i testbænk


Explanation:
Både testbænk og prøvebænk giver en del hits - især det første. Bænktest giver også nogle få.
Men måske er det en god ide at undgå at lave det til et verbum, og forsøge at lave en omskrivning. Ellers kan man vel også bruge bænktestet i en snæver vending.
Dette er vel også en teknisk sammenhæng(?)


Mads Grøftehauge
Native speaker of: Native in DanishDanish