KudoZ home » English to Danish » Medical: Pharmaceuticals

independent reviewer

Danish translation: uafhængig kritiker


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:independent reviewer
Danish translation:uafhængig kritiker
Entered by: Suzanne Blangsted

15:47 Mar 6, 2007
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: independent reviewer
This subject’s renal volume does not meet entrance criteria according to the independent reviewer. Please ensure the subject’s renal volume is greater than 750 cubic centimeters before continuing. Press 1 to return to the main menu.
Jytte Crooks
uafhængig kritiker
Explanation:
http://www.djh.dk/ejour/jul06/06VerdensForste.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-06 16:54:38 GMT)
--------------------------------------------------

www.lo.dk/mediafiles/newdoc/ERHVERSPOLITIK/6/koordination.p...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-03-06 20:10:35 GMT)
--------------------------------------------------

www2.imm.dtu.dk/courses/02122/review-vejl.pdf

eller udenforstående reviewer
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
thank you very much - sorry for the delay - I don't know what happened here
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4uafhængig kritikerSuzanne Blangsted
3 +1de forudindtastede parametre
Peter Adolph
2uvildig anmelder
Diarmuid Kennan


Discussion entries: 4





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
uvildig anmelder


Explanation:
there may be a better term but this is the bést I can think of.
A peer review is a 'fagfællevurdering'..........

Diarmuid Kennan
Ireland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: 'anmelder' går ikke her, men måske en kombination 'uvildig vurdering', hvis det er et menneske, der foretager den.
7 hrs
The asker has declined this answer

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
de forudindtastede parametre


Explanation:
En ting, der driller i dit eksempel, er, at der er software involveret, og derfor tænker jeg på, om der i virkeligheden er tale om nogle parametre i en software, hvor indtasteren/brugeren af systemet så får den beskrevne besked, hvis vedkommende taster en ikkegyldig volumen ind. Hvis det er tilfældet, kunne du omskrive sætningen på dansk til f.eks. : " Denne deltagers nyrevolumen overholder ikke inklusionskriterierne/de forudindtastede inklusionskriterier".

Peter Adolph
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 40
Notes to answerer
Asker: Hej Peter Jeg kan se, hvad du mener, men det viser sig, at det er en person - og efter diskussion med kunden blev vi enige om "uafhængig reviewer".


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Et forsigtigt enig; det lyder rigtigt, men vi mangler lidt mere kontekst.
4 hrs
The asker has declined this answer

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uafhængig kritiker


Explanation:
http://www.djh.dk/ejour/jul06/06VerdensForste.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-06 16:54:38 GMT)
--------------------------------------------------

www.lo.dk/mediafiles/newdoc/ERHVERSPOLITIK/6/koordination.p...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-03-06 20:10:35 GMT)
--------------------------------------------------

www2.imm.dtu.dk/courses/02122/review-vejl.pdf

eller udenforstående reviewer

Suzanne Blangsted
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 96
Grading comment
thank you very much - sorry for the delay - I don't know what happened here