KudoZ home » English to Danish » Medical: Pharmaceuticals

Near-incident

Danish translation: nær-hændelse


11:58 Mar 8, 2007
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals / Protocol
English term or phrase: Near-incident
" a near-incident is an adverse event, which might have lead to the consequences described if suitable action had not been taken."
Kender nogen den korrekte term?
Annelise Bentzen
Denmark
Danish translation:nær-hændelse
Explanation:
kan googles
Selected response from:

Poul Moller
Grading comment
Du har ret - syntes ellers, jeg havde prøvet, men åbenbart ikke. Tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nær-hændelse
Poul Moller
4nærfejl
Rikke Lyksbo
3hændelse som kan udvikle sig til en livstruende situation for patientJytte Crooks


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
near-incident
nær-hændelse


Explanation:
kan googles

Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Du har ret - syntes ellers, jeg havde prøvet, men åbenbart ikke. Tak!

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
near-incident
hændelse som kan udvikle sig til en livstruende situation for patient


Explanation:
Ordbogen.com

Jytte Crooks
Specializes in field
Native speaker of: Danish

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
near-incident
nærfejl


Explanation:
Giver en del hits på Google, f.eks.

[DOC] Patientsikkerhed i primærsektorenFormato de archivo: Microsoft Word - Versión en HTML
Rapporteringssystem og håndtering af utilsigtede hændelser og nærfejl ... Ved nærfejl forstår arbejdsgruppen: Fejl, der når at blive korrigeret i tide før ...
www.patientsikkerhed.dk/admin/media/doc/82446c5f93d05b523dd... - Páginas similares


--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2007-03-08 12:12:39 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Det gik søreme hurtigt:-)

Rikke Lyksbo
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4