KudoZ home » English to Danish » Medical: Pharmaceuticals

stem cell compartment

Danish translation: stamceller i knoglemarven


13:06 Jun 30, 2007
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: stem cell compartment
...stimulates the formation of erythrocytes from precursors of the stem cell compartment.
Randi Stenstrop
Danish translation:stamceller i knoglemarven
Explanation:
Jeg har fundet flg. via EPARs på EMEA's hjemmeside:

EN: Erythropoietin is a glycoprotein that stimulates the formation of erythrocytes from precursors of the
stem cell compartment.

DA: Erythropoietin er et glycoprotein, som stimulerer dannelsen af erythrocyter via stimulation af
erythrocyt-forstadier i knoglemargen.

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2007-06-30 14:06:50 GMT)
--------------------------------------------------

Linket kom åbenbart ikke med før, og det engelsk har fordoblet sig ... (mærkeligt, for det stod fint på min skærm, da jeg trykkede Enter; det er da første gang, jeg oplever den fejl på Proz):

DA: http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/dynepo/H-372-P...
EN: http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/dynepo/H-372-P...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-06-30 14:09:59 GMT)
--------------------------------------------------

"For nogle typer af voksenstamceller, specielt bloddannende stamceller i knoglemarven" (http://www.parkinson.dk/index.php?ID=129&lang=da)
Selected response from:

Peter Adolph
Grading comment
Tusind tak!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stamceller i knoglemarven
Peter Adolph
4stamcelle kompartmentSuzanne Blangsted


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stamcelle kompartment


Explanation:
www.skaccd.org/ABC%20Catalog/MenuItems/MenuItem_320/NyhedsbrevSKA%20NYT20051.pdf

Suzanne Blangsted
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Peter Adolph: Altså, Blangsted, jeg kan ikke dy mig for at bemærke, at hvis dit forslag eksisterede på dansk, så skulle det staves i ét ord, ikke to (nu da du selv pointerer 'rigtigt dansk' i et andet svar .. :-). I øvrigt kan jeg ikke finde dette forslag via googling?
4 hrs
  -> Det er en PDF på http://www.skaccd.org/ABC Catalog/MenuItems/MenuItem_320/NyhedsbrevSKA NYT20051.pdf, eller du kan indskrive den URL jeg har givet ved blot at sætte http:// foran. Stamcelle kompartment er givet her i to ord

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stamceller i knoglemarven


Explanation:
Jeg har fundet flg. via EPARs på EMEA's hjemmeside:

EN: Erythropoietin is a glycoprotein that stimulates the formation of erythrocytes from precursors of the
stem cell compartment.

DA: Erythropoietin er et glycoprotein, som stimulerer dannelsen af erythrocyter via stimulation af
erythrocyt-forstadier i knoglemargen.

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2007-06-30 14:06:50 GMT)
--------------------------------------------------

Linket kom åbenbart ikke med før, og det engelsk har fordoblet sig ... (mærkeligt, for det stod fint på min skærm, da jeg trykkede Enter; det er da første gang, jeg oplever den fejl på Proz):

DA: http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/dynepo/H-372-P...
EN: http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/dynepo/H-372-P...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-06-30 14:09:59 GMT)
--------------------------------------------------

"For nogle typer af voksenstamceller, specielt bloddannende stamceller i knoglemarven" (http://www.parkinson.dk/index.php?ID=129&lang=da)


    Erythropoietin is a glycoprotein that stimulates the formation of erythrocytes from precursors of the
Peter Adolph
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Tusind tak!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Suzanne Blangsted: it does not say - bone marrow stem cells (or) stem cells in bone marrow
6 hrs