KudoZ home » English to Danish » Medical: Pharmaceuticals

LYMPHOCYTIC LEUKEMIA

Danish translation: kronisk lymfatisk leukæmi = CLL// kronisk lymfatisk B-celle-leukæmi = B-CLL


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Lymphocytic leukemia // B-cell lymphocytic leukemia
Danish translation:kronisk lymfatisk leukæmi = CLL// kronisk lymfatisk B-celle-leukæmi = B-CLL
Entered by: Lingua Danica

05:55 Sep 2, 2008
English to Danish translations [PRO]
Medical - Medical: Pharmaceuticals
English term or phrase: LYMPHOCYTIC LEUKEMIA
AS MAINTENANCE THERAPY FOR PATIENTS WITH B-CELL CHRONIC LYMPHOCYTIC LEUKEMIA FOLLOWING SECOND-LINE THERAPY

It may be a simple question, but I just want to get it right from the start.
Jytte Crooks
kronisk lymfatisk leukæmi = CLL// her dog: kronisk lymfatisk B-celle-leukæmi = B-CLL
Explanation:
Hej Jytte,
her blot lidt hjælp til din tekst.
Du skriver, der er tale om "B-CELL CHRONIC LYMPHOCYTIC LEUKEMIA".

"chronic lymphocytic leukemia" = "kronisk lymfatisk leukæmi" = "CLL"
"B-cell chronic lymphocytic leukemia" = "kronisk lymfatisk B-celle-leukæmi" = "B-CLL".

Tit bruges blot forkortelserne CLL og B-CLL (samt T-CLL, ved den sygdom).

Du har sikkert styr på resten, ellers lige en hjælpende hånd her.
maintenance therapy = vedligeholdelsesbehandling
second line therapy = anden linie behandling // 2. linie behandling
Selected response from:

Lingua Danica
Denmark
Grading comment
thank you very much
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2kronisk lymfatisk leukæmi = CLL// her dog: kronisk lymfatisk B-celle-leukæmi = B-CLLLingua Danica
3 +2lymfatisk leukemi
valhalla55


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
lymphocytic leukemia
lymfatisk leukemi


Explanation:
lymfatisk leukemi

valhalla55
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mette Melchior: Ja - det skrives dog med "æ". Lymfatisk leukæmi - se evt. også her: http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=799&art...
9 mins
  -> Tak!

agree  Christine Andersen: Slår man lymfatisk op i Klinisk Ordbog, henvises der til lymphatisk. Under Leukaemia (staves med ae) finder man leukæmi og leukaemia lymphatica.
33 mins
  -> Tak!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
lymphocytic leukemia
kronisk lymfatisk leukæmi = CLL// her dog: kronisk lymfatisk B-celle-leukæmi = B-CLL


Explanation:
Hej Jytte,
her blot lidt hjælp til din tekst.
Du skriver, der er tale om "B-CELL CHRONIC LYMPHOCYTIC LEUKEMIA".

"chronic lymphocytic leukemia" = "kronisk lymfatisk leukæmi" = "CLL"
"B-cell chronic lymphocytic leukemia" = "kronisk lymfatisk B-celle-leukæmi" = "B-CLL".

Tit bruges blot forkortelserne CLL og B-CLL (samt T-CLL, ved den sygdom).

Du har sikkert styr på resten, ellers lige en hjælpende hånd her.
maintenance therapy = vedligeholdelsesbehandling
second line therapy = anden linie behandling // 2. linie behandling

Lingua Danica
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 28
Grading comment
thank you very much

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alice Wolfe, DDS
3 hrs

agree  Suzanne Blangsted
5 hrs