KudoZ home » English to Danish » Medical

proposed orphan indication

Danish translation: Orphan-indikation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Orphan indication
Danish translation:Orphan-indikation
Entered by: Bodil Little

08:52 Aug 7, 2002
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: proposed orphan indication
Caffeine citrate
Bodil Little
Denmark
foreslået orphan indikation
Explanation:
Klinisk Ordbog a Munksgaard giver ECHO virus forklaring, men sætningen direkte oversat er som angivet.
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Mange tak. Jeg ville nu sætte bindestreg: foreslået orphan-indikation.
ECHO virus-forklaringen tror jeg ikke så meget på. "Orphan drugs" eller "forældreløse stoffer" er blot præparater til en meget lille patientgruppe, har jeg læst mig frem til.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5foreslået orphan indikationSuzanne Blangsted
4foreslået ECHO-virus indikation
Lisbeth Mejer


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
foreslået ECHO-virus indikation


Explanation:
orphan virus (enteric cytopatogenic human orphan virus)er æter- og syreresistente enterovirustyper, ofte fundet ved meningitis og encefalitis - det KAN være dette, der er tale om, men uden sammenhæng er det vanskeligt at komme med et bedre bud. Held og lykke!

Lisbeth Mejer
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 482

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
foreslået orphan indikation


Explanation:
Klinisk Ordbog a Munksgaard giver ECHO virus forklaring, men sætningen direkte oversat er som angivet.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808
Grading comment
Mange tak. Jeg ville nu sætte bindestreg: foreslået orphan-indikation.
ECHO virus-forklaringen tror jeg ikke så meget på. "Orphan drugs" eller "forældreløse stoffer" er blot præparater til en meget lille patientgruppe, har jeg læst mig frem til.