KudoZ home » English to Danish » Medical

replicates

Danish translation: replikation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:replicate
Danish translation:replikation
Entered by: Margit Pehrsson

07:55 Oct 21, 2002
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: replicates
The lowest detectable level is calculated as the absolute mean plus three standard derivations of 25 replicates of Negative Kit Calibrator.
Margit Pehrsson
Replikation
Explanation:
Taget fra Medicinske Fagudtryk - en klinisk ordbog med kommentarer

Replikation vb. replikere, tilvejebringelse af identiske kopier af molekyler, mikroorganismer, mm.

Håber det hjælper.
Selected response from:

Christina Clark
Denmark
Grading comment
Tak - passer fint!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Replikation
Christina Clark
4kopierSuzanne Blangsted


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Replikation


Explanation:
Taget fra Medicinske Fagudtryk - en klinisk ordbog med kommentarer

Replikation vb. replikere, tilvejebringelse af identiske kopier af molekyler, mikroorganismer, mm.

Håber det hjælper.

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 230
Grading comment
Tak - passer fint!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Lisbeth Mejer: ikke helt sikker - replikation handler primært om DNA og kromosomdeling, Men uden at have set teksten i sammenhæng er det vanskeligt at udtale sig om, synes jeg.
52 mins

agree  Sven Petersson: Think you are right! See http://www.kpll.dk/kpll/kpllnyt/kpll_nyt_2_99.htm
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kopier


Explanation:
Der er her tale om kopier og ikke replikation, men uden mere tekst er det ret vanskeligt at kommentere.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808