KudoZ home » English to Danish » Medical

swivel connector

Danish translation: drejeled


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:swivel connector
Danish translation:drejeled
Entered by: Margit Pehrsson

07:25 Oct 22, 2002
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: swivel connector
Den del på en næsemaske til CPAP-udstyr der sidder øverst på hætten og forbinder luftslangen på masken med luftslangen fra CPAP-udstyret:
"Connect swivel connector at the top end of the air hose to the air hose of the CPAP system.
Margit Pehrsson
Drejeled
Explanation:
Jeg tror, at der er tale om et drejeled.

L&H Maskin- og værktøjsteknisk ordbog

Se nedenstående links m. billeder.

http://www.pepcoirrigation.com/images/bwimages_med/swivel_co...

http://www.haagensen-as.dk/drejeled.htm

http://www.clipper-pumper.dk/tilbehpistol.htm

Håber det hjælper dig lidt på vej.
Selected response from:

Christina Clark
Denmark
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Drejeled
Christina Clark
4Dreje-samleledKjeld Holm
4swivel-konnektoren
Elisabeth Ghysels


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
swivel-konnektoren


Explanation:
Greetings,

Nikolaus


    Reference: http://www.sleep-net.com/IQ_Da.pdf
Elisabeth Ghysels
PRO pts in pair: 16

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Dreje-samleled


Explanation:
Det er selvfølgelig en konektor, men samtidig kan den ene ende af samlingen dreje uden at påvirke den anden ende. Jeg ved godt, at lystfiskere bare kalder det en swivel. Men medicinsk vil jeg foreslå et drejeligt samleled eller (hvor dette er for langt) et dreje-samleled. Hvis du bruger ordet konnektor for lignende samleled, så kan du vel også skrive drejekonnektor.Du kan selvfølgelig også bruge drejesamleled uden bindestreg.

Kjeld Holm
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 402

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Drejeled


Explanation:
Jeg tror, at der er tale om et drejeled.

L&H Maskin- og værktøjsteknisk ordbog

Se nedenstående links m. billeder.

http://www.pepcoirrigation.com/images/bwimages_med/swivel_co...

http://www.haagensen-as.dk/drejeled.htm

http://www.clipper-pumper.dk/tilbehpistol.htm

Håber det hjælper dig lidt på vej.

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lisbeth Mejer: det ville jeg også vælge!
1 hr