KudoZ home » English to Danish » Medical

hook effect

Danish translation: Hook-effekt


10:48 Mar 25, 2003
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: hook effect
Det drejer sig om en test til påvisning i væske af div. infektioner. I afsnittet om testmetodens begrænsninger står:

Agglutination can be inhibited by very high levels of GXM (hook effect).

Google giver mange hits på hook effect, men jeg mangler forskag til en dansk term.
Annelise Bentzen
Denmark
Danish translation:Hook-effekt
Explanation:
Det er i hvert fald, hvad de biolab-virksomheder, jeg har haft at gøre med, selv kalder det.....
Selected response from:

Lisbeth Mejer
Germany
Grading comment
Det var også mit eget bud, så tak for bekræftelsen. Hilsen Annelise
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Hook-effekt
Lisbeth Mejer
3krogeffekt eller modhageeffekt.
Poul Moller


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
krogeffekt eller modhageeffekt.


Explanation:
Det er bare et gær/forlag.
Man taler om at blive kroget (især psykologisk), men jeg tror godt, du kan bruge hook-effekt også.

Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 744

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Hook-effekt


Explanation:
Det er i hvert fald, hvad de biolab-virksomheder, jeg har haft at gøre med, selv kalder det.....

Lisbeth Mejer
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 482
Grading comment
Det var også mit eget bud, så tak for bekræftelsen. Hilsen Annelise