ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Danish » Medical

bigeminy

Danish translation: bigemini

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bigeminy
Danish translation:bigemini
Entered by: Helle Kaiser-Nielsen

09:35 Jun 10, 2003
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: bigeminy
Cardio vascular diseases and arrythmia...
Helle Kaiser-Nielsen
United Kingdom
bigemini
Explanation:
www.hjerteforeningen.dk/artikler/ artikel.asp?ArtikelID=116

slog det op på google:
Ekstrasystoler (ekstraslag)
Hvad er ekstrasystoler (ekstraslag)?

Ekstraslag eller "ekstrasystoler" er hjerteslag som kommer udenfor den normale rytme. Det opstår fra et irritabelt område i de nedre hjertekamre. De afbryder den normale hjerterytme og giver anledning til et uregelmæssigt slag, som ofte føles som et "manglende" slag eller et "flip-flop" i brystkassen. Det er sjældent ekstraslaget, men det kraftigere næste normale sllag man mærker i brystet. Selv om ekstrasystoler oftest er godartede, kan de , hvis de optræder meget hyppigt resultere i mere alvorlige rytmeforstyrrelser.

Hvad er bigemini?
Bigemini er et eksempel på en type af ekstrasystole. I denne type uregelmæssig eller ekstra hjerteslag, kobles et regelmæssigt hjerteslag sammen med et uregelmæssigt.


Selected response from:

MediTrans
Denmark
Grading comment
1000 tak for hjælpen! Min "google"-søgning må være slået fejl først, for jeg fik ingen hits på "bigemini" (Det får jeg så nu) :-)


4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Bigemini(a)
Christina Clark
5bigeminiKjeld Holm
5bigemini
Sven Petersson
5Bigemini
Poul Moller
2bigeminiMediTrans


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bigemini


Explanation:
så enkelt er det

Kjeld Holm
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 402

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Bigemini


Explanation:
Bigemini er et
eksempel på en type af ekstrasystole.

Slå op under bigemini, der er mange hits.


    www.hjerteforeningen.dk/artikler/ artikel.asp?ArtikelID=11
Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 721

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bigemini


Explanation:
See references!

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-10 09:48:54 (GMT)
--------------------------------------------------

From reference:

\"Hvad er bigemini?
Bigemini er et eksempel på en type af ekstrasystole. I denne type uregelmæssig eller ekstra hjerteslag, kobles et regelmæssigt hjerteslag sammen med et uregelmæssigt.\"




    Reference: http://www.hjerteforeningen.dk/artikler/artikel.asp?ArtikelI...
    Reference: http://www.dadlnet.dk/ufl/ufl2018/v_p/30815.htm
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 672

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Bigemini(a)


Explanation:
I A-Z Medicinsk ordbog (Zetterberg et al.) står der, at bigemini(a) er en regelmæssig toslagsrytme i hjertet.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-10 09:46:24 (GMT)
--------------------------------------------------

I klinisk ordbog fra Munksgaard står yderligere: Er hvert andet, tredje eller fjerde slag en ekstrasystole tales om henholdsvis bigemini, trigemini og quadrigemini.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-06-10 09:55:25 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

I klinisk ordbog fra Munksgaard står yderligere: Er hvert andet, tredje eller fjerde slag en ekstrasystole tales om henholdsvis bigemini, trigemini og quadrigemini.

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 227

10 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bigemini


Explanation:
www.hjerteforeningen.dk/artikler/ artikel.asp?ArtikelID=116

slog det op på google:
Ekstrasystoler (ekstraslag)
Hvad er ekstrasystoler (ekstraslag)?

Ekstraslag eller "ekstrasystoler" er hjerteslag som kommer udenfor den normale rytme. Det opstår fra et irritabelt område i de nedre hjertekamre. De afbryder den normale hjerterytme og giver anledning til et uregelmæssigt slag, som ofte føles som et "manglende" slag eller et "flip-flop" i brystkassen. Det er sjældent ekstraslaget, men det kraftigere næste normale sllag man mærker i brystet. Selv om ekstrasystoler oftest er godartede, kan de , hvis de optræder meget hyppigt resultere i mere alvorlige rytmeforstyrrelser.

Hvad er bigemini?
Bigemini er et eksempel på en type af ekstrasystole. I denne type uregelmæssig eller ekstra hjerteslag, kobles et regelmæssigt hjerteslag sammen med et uregelmæssigt.





    www.hjerteforeningen.dk/artikler/ artikel.asp?ArtikelID=116
MediTrans
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 28
Grading comment
1000 tak for hjælpen! Min "google"-søgning må være slået fejl først, for jeg fik ingen hits på "bigemini" (Det får jeg så nu) :-)