KudoZ home » English to Danish » Medical

Bite block

Danish translation: bidedskinne, tandbeskytter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bite block
Danish translation:bidedskinne, tandbeskytter
Entered by: Lisbeth Mejer

10:13 Jan 22, 2004
English to Danish translations [PRO]
Medical
English term or phrase: Bite block
Hvad er det nu vi kalder det, der sættes ind mellem tænderne for at hindre, at patienten bider sig selv under en operation?
Lisbeth Mejer
Germany
tandbeskytter
Explanation:
Fandt jeg flere steder på Google i forbindelse med operationer.


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 15 mins (2004-01-22 16:29:14 GMT)
--------------------------------------------------

Svarer til dem man bruger i boksning
Selected response from:

jmadsen
Grading comment
Tak for det, jeg tror det er det nærmeste, vi kommer det. Alt andet virker som noget, tandlægen giver mod 'tænders gnidsel' - og det er definitivt ikke det. Jeg er naturligvis jer alle taknemmelig for al jeres hjælp!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4tandbeskytter
jmadsen
4bidepladeSuzanne Blangsted
4bideskinneRandi Stenstrop


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bideskinne


Explanation:
- er vist det, du tænker på.

Randi Stenstrop
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 939
Grading comment
nej, det er tandlægens løsn. på tænderskæren, ikke helt det.
The asker has declined this answer
Comment: nej, det er tandlægens løsn. på tænderskæren, ikke helt det.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bideplade


Explanation:
http://www.odont.ku.dk/C/tsafd/ortodonti_synopser/Mesial okk...

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808
Grading comment
igen: det er ikke odontologi, men almenkirurgi
The asker has declined this answer
Comment: igen: det er ikke odontologi, men almenkirurgi

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bite block
tandbeskytter


Explanation:
Fandt jeg flere steder på Google i forbindelse med operationer.


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 15 mins (2004-01-22 16:29:14 GMT)
--------------------------------------------------

Svarer til dem man bruger i boksning

jmadsen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 416
Grading comment
Tak for det, jeg tror det er det nærmeste, vi kommer det. Alt andet virker som noget, tandlægen giver mod 'tænders gnidsel' - og det er definitivt ikke det. Jeg er naturligvis jer alle taknemmelig for al jeres hjælp!