KudoZ home » English to Danish » Other

Saline battery

Danish translation: Saltbatteri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Saline battery
Danish translation:Saltbatteri
Entered by: Ann Louise Rodríguez

09:02 Feb 24, 2006
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / Fjernstyret bil
English term or phrase: Saline battery
Kære kolleger,

Sætningen lyder som følger:

Under no circumstances should saline batteries be used.

Mvh,

Ann Louise
Ann Louise Rodríguez
Denmark
saltbatteri
Explanation:
ret nyt men findes på ingeniørens side
http://ing.dk/article/20050909/MILJO/109090063/-1/arkivugens...

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-02-24 20:02:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cea.fr/gb/publications/Clefs44/an-clefs44/clefs44...
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Kære alle,

Mange tak for jeres svar. Jeg vælger dette, da jeg også har tiltro til ingenøren ;-)

Mvh,

Ann Louise
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2saltbatteriSuzanne Blangsted
4 +1brunstensbatteri
Liset Nyland
3batterier med saltopløsning
Rikke Lyksbo
2saltvandsbatteri
Dinny


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
saline battery
batterier med saltopløsning


Explanation:
Et hurtigt bud.

Rikke Lyksbo
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: Det er den direkte oversættelse. Men jeg er stærkt i tvivl om, hvad det hedder på dansk.
9 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
saline battery
saltvandsbatteri


Explanation:
Et enkelt hit på google...

Dinny
Greece
Native speaker of: Danish

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
saline battery
saltbatteri


Explanation:
ret nyt men findes på ingeniørens side
http://ing.dk/article/20050909/MILJO/109090063/-1/arkivugens...

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2006-02-24 20:02:13 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.cea.fr/gb/publications/Clefs44/an-clefs44/clefs44...

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 115
Grading comment
Kære alle,

Mange tak for jeres svar. Jeg vælger dette, da jeg også har tiltro til ingenøren ;-)

Mvh,

Ann Louise

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Dit link fører mig til artiklen om 'brintpillen', her kaldet en saltpille, men det er ikke den, der spørges efter her; den leverer ikke strøm, men lagrer store mængder brint i form af ammoniak, NH3. det kan dog være den nærmeste oversættelse.
3 hrs
  -> se http://www.cea.fr/gb/publications/Clefs44/an-clefs44/clefs44... where it explains that ammonium chloride is the electrolyte used in saline batteri

agree  Liset Nyland: jeg tror på ingeniøren..et saltbatteri er jo ikke andet end et batteri med en chlorholdig opløsning så hvadenten det er NH4Cl eller ZCl burde være lige meget, modsat alkaline, der indeholder en base.
3 days7 hrs
  -> tak Liset

3 days14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
saline battery
brunstensbatteri


Explanation:
Siden det nu er til en fjernstyret bil og ikke etellerandet nymodens high-tech, så kan det jo godt være at der ganske enkelt hentydes til de gode gamle brunstensbatterier...med NH4Cl og ZnCl2 som elektrolytter..


    Reference: http://www.mst.dk/default.asp?Sub=http://www.mst.dk/udgiv/pu...
Liset Nyland
Italy
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Den tanke har jeg også haft. Var i tvivl, om der lå noget specielt i 'saline battery', som jeg ikke har set før, heller ikke 'saltbatteri'. Men det eneste, jeg fandt, da jeg søgte, var netop det, du skriver til BLANGSTED; jeg tror på begge oversætte
11 hrs
  -> tak Lynx, faktisk troede jeg slet ikke den slags blev lavet mere, så det er nemt at stirre sig blind på de nye batterityper.