KudoZ home » English to Danish » Other

% w/w

Danish translation: vægt/vægt-%


12:03 Jun 27, 2007
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other
English term or phrase: % w/w
Recycle with a solution containing 1% w/w caustic soda (NaOH) and bleach
Randi Stenstrop
Danish translation:vægt/vægt-%
Explanation:
En meget almindelig forkortelse i bl.a. kemiske patenter!
Selected response from:

Birgitte Hoffmann
Denmark
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2vægt/vægt-%Birgitte Hoffmann
5 +2vægtprocent eller vægt%Morten Rindsig


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
vægtprocent eller vægt%


Explanation:
Angiver at forholdet er målt ved at sammenligne masse (i stedet for volumen).

Morten Rindsig
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Især den sidste!
1 hr

agree  Suzanne Blangsted: vægt%
2 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
vægt/vægt-%


Explanation:
En meget almindelig forkortelse i bl.a. kemiske patenter!

Birgitte Hoffmann
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
3 mins

agree  NetLynx: Ja, men bruges på dansk ikke også Mortens forslag 'vægt%', når det netop er '% w/w'? Tilsvarende 'volumen%' for '% v/v'? Med hybriden '% w/v' er der ingen vej udenom, 'vægt/volumen-%'.
1 hr