KudoZ home » English to Danish » Other

critical loyalty

Danish translation: kritisk loyalitet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:critical loyalty
Danish translation:kritisk loyalitet
Entered by: Sven Petersson

08:33 Jul 4, 2007
English to Danish translations [PRO]
Other / -
English term or phrase: critical loyalty
ingen yderligere kontekst desværre
Helle B
kritisk loyalitet
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tak
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kritisk loyalitet
Sven Petersson
3uundværlig/ altoverskyggende vigtig loyalitet eller ligeud
Christine Andersen


  

Answers


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uundværlig/ altoverskyggende vigtig loyalitet eller ligeud


Explanation:
uundværlig/ altoverskyggende vigtig loyalitet

-- eller ligeud: kritisk loyalitet

Umiddelbart ser jeg 2 muligheder: enten at der skal være absolut loyalitet,
eller at det drejer sig om en 'ven' (eller hvem det så er), som er så loyal, at vedkommende tør komme med kritik, hvor det er berettiget.

Det kunne være en politiker, som støttede partiet/ministeren udadtil, men hviskede ham i øret, at der var problemer.

Eller en ansat, der støtter sit firma lidt på trods osv...

Bare et par strøtanker...

Christine Andersen
Denmark
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 41

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kritisk loyalitet


Explanation:
:o)


    Reference: http://www.bupl.dk/internet/BoernogUnge.nsf/0/60C238B6032463...
    Reference: http://www.locus-dei.dk/a_tpc/Netv%C3%A6rk%20og%20udvalg/Int...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 30
Grading comment
Tak