KudoZ home » English to Danish » Other

a picker, picking efficiency

Danish translation: medarbejder, der plukker; plukkeeffektivitet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a picker, picking efficiency
Danish translation:medarbejder, der plukker; plukkeeffektivitet
Entered by: Derringdo

10:57 Feb 24, 2008
English to Danish translations [PRO]
Other / Warehouse
English term or phrase: a picker, picking efficiency
Den person, som på et lager indsamler varer, som skal sendes til butikken - og den effektivitet han gør det med.

Hvad hedder det på dansk?
Derringdo
Denmark
medarbejder, der plukker; plukkeeffektivitet
Explanation:
'to pick'='at plukke' på et lager og den, der gør det, kaldes gerne 'medarbejder (eller operatør), der plukker'. Jeg har ikke hørt et udtryk som 'plukker' brugt.

Håber det hjælper.. :-)
Selected response from:

Jens Kaestel
Australia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5plukke
Christine Andersen
4medarbejder, der plukker; plukkeeffektivitet
Jens Kaestel


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
medarbejder, der plukker; plukkeeffektivitet


Explanation:
'to pick'='at plukke' på et lager og den, der gør det, kaldes gerne 'medarbejder (eller operatør), der plukker'. Jeg har ikke hørt et udtryk som 'plukker' brugt.

Håber det hjælper.. :-)

Jens Kaestel
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
plukke


Explanation:
Jeg kan aldrig huske det in den modsatte retning...

Men det hedder 'plukke'
(fra en plukkeliste osv.)

ifølge A Lyng Svensson's Samfundslitteraturs Økonomiske Ordbog
og Dansk-Englesk Industriordbog (Rohde)


Christine Andersen
Denmark
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 41