KudoZ home » English to Danish » Other

Foam blown with

Danish translation: opskummet med skadelige CFC gasser


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Foam blown with
Danish translation:opskummet med skadelige CFC gasser
Entered by: Michael Lange

08:54 Apr 3, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Other / Køleskab
English term or phrase: Foam blown with
Foam blown with fluorinated greenhouse gases.

Pft ;-)
Ann Louise Rodríguez
Denmark
opskummet med skadelige CFC gasser
Explanation:
Det er ikke skum opskummet, det er skummet der er opskummet med drivhuseffekt skadelige CFC gasser

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2008-04-04 08:11:49 GMT)
--------------------------------------------------

Freon 11 er noget meget farligt stads, jeg har være kølemontør i 13 år og vi brugte det til at skylle vandskadedede anlæg ud med det er en freon art der har et meget lav kogepungt
Selected response from:

Michael Lange
Denmark
Grading comment
Mange tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2opskummet med skadelige CFC gasserMichael Lange
5 +1skum opskummet med
Eva Harbo Andersen


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
foam blown with
skum opskummet med


Explanation:
Kontekst: Opskummet med CFC 11 har polyurethan givet
maximal isolering i forhold til tykkelsen, så også her ønskes alternative skummidler, fremfor helt andre former for isolering.

http://ing.dk/artikel/9491



    glwww.mst.dk/udgiv/publikationer/2003/87-7972-850-2/html/helepubl.htm - 36k -
    Reference: http://www.schouandersen.com/pictures_org/1243.pdf
Eva Harbo Andersen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: - agree partly: I dansk oversættelse er der her en delvis 'dobbeltkonfekt', så svaret på spørgsmålet er 'opskummet med'.
13 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
foam blown with
opskummet med skadelige CFC gasser


Explanation:
Det er ikke skum opskummet, det er skummet der er opskummet med drivhuseffekt skadelige CFC gasser

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2008-04-04 08:11:49 GMT)
--------------------------------------------------

Freon 11 er noget meget farligt stads, jeg har være kølemontør i 13 år og vi brugte det til at skylle vandskadedede anlæg ud med det er en freon art der har et meget lav kogepungt

Michael Lange
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mange tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: - agree partly: Kun 'opskummet med' {som svar på det stillede spørgsmål}.
11 hrs

agree  Eva Harbo Andersen
19 hrs