KudoZ home » English to Danish » Other

notch

Danish translation: smart (se øvrige svar)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:notch
Danish translation:smart (se øvrige svar)
Entered by: Barbara Østergaard

14:25 Oct 18, 2002
English to Danish translations [PRO]
English term or phrase: notch
... and here is this high notch super producer who wants to ...
Barbara Østergaard
Denmark
smart / oversmart
Explanation:
Uden for sammenhæng lyder formuleringen som en ironisk karakteristik af personen. Jeg vil derfor foreslå 'smart' eller 'oversmart', selv om ordene i sig selv ikke har samme betydning som 'high notch'.
Selected response from:

Mette Djoerup
Denmark
Grading comment
Tak.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1smart / oversmart
Mette Djoerup
4førsterangsxxxjerryk
1Højt på strå
Dan Schioenning Larsen


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Højt på strå


Explanation:
...og her er denne højt på strå super producer, som vil...

Jeg gætter... men det lyder som noget sarkastisk eller nedsættende?

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-18 14:52:46 (GMT)
--------------------------------------------------

jeg er enig med Jerryk, hvis det rent faktisk er ment som en positiv omtale af produceren.

Dan Schioenning Larsen
Romania
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 362

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
førsterangs


Explanation:
high notch = top notch = first rate.


bognyt
... Det er en fortrinlig Bog, som den kære Pastor Hoff her har skænket os, og den
vil sikkert vinde sig en Førsterangs-Plads blandt vore Opbyggelsesbøger og ...
http://home3.inet.tele.dk/hcbek/bognyt.html

Trotskij, Leo (Lev Bronstein)
... Det interessante spørgsmål bliver da, hvordan en førsterangs revolutionær leder
kunne blive så grundig slået i kampen om, hvem der skulle overtage posten ...
http://www.leksikon.org/html/dk/trotskij_leo_lev_bronstein.h...

Nordlys dec99
... Når det drejer sig om udlændinge, plejer de besluttende organer at lægge vægt
på at kandidaten ikke blot har ydet førsterangs videnskab, men også at ...
http://www.nordisk.ku.dk/nordlys/9912.htm

xxxjerryk

2 days5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
smart / oversmart


Explanation:
Uden for sammenhæng lyder formuleringen som en ironisk karakteristik af personen. Jeg vil derfor foreslå 'smart' eller 'oversmart', selv om ordene i sig selv ikke har samme betydning som 'high notch'.

Mette Djoerup
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 20
Grading comment
Tak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Trine A: Jeg synes også det lyder ironisk; derfor er dette forslag passende
13 hrs