KudoZ home » English to Danish » Other

mold around

Danish translation: tillægge betydning (se øvrige svar)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mold around
Danish translation:tillægge betydning (se øvrige svar)
Entered by: Barbara Østergaard

19:01 Oct 19, 2002
English to Danish translations [Non-PRO]
/ personlig udvikling
English term or phrase: mold around
Sætning: If a coach comes from a state of relative uncertainty and they are not sure if they are that good of a coach that day, then the client senses that. Soon the client is not taking what the coach is saying as something that they need to mold around.

Jeg forestiller mig, at der menes "at arbejde med (en følelse/angst/osv.)" (men er langt fra sikker!), men kender ikke udtrykket "mold around", og har heller ikke fundet det i nogle af mine ordbøger. Andre, der er bekendte med udtrykket?
Barbara Østergaard
Denmark
tillægge den store betydning
Explanation:
Jeg vil tro, at det betyder, at de ikke længere lader sig "forme" af hvad han siger. De fornemmer hans usikkerhed og tillægger derfor ikke længere det han siger stor betydning. Ja, det er så bare mit forslag. God weekend.
Charlotte
Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
Jeg er enig. Tak for hjælpen.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5følge/ gøre efterxxxlone
5modellere eller kopiereSuzanne Blangsted
4 +1tillægge den store betydning
Charlotte Langbeen


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tillægge den store betydning


Explanation:
Jeg vil tro, at det betyder, at de ikke længere lader sig "forme" af hvad han siger. De fornemmer hans usikkerhed og tillægger derfor ikke længere det han siger stor betydning. Ja, det er så bare mit forslag. God weekend.
Charlotte

Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 665
Grading comment
Jeg er enig. Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mette Djoerup: Enig
1 day21 hrs
  -> Tak. Det var pænt af dig!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
modellere eller kopiere


Explanation:
"mold around" er brugt som et udtrykt for at kopierer eller som noget man behøver at lytte til.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
følge/ gøre efter


Explanation:
Maybe it is 'mould' around

Here are a few extra suggestions for good measure:

efterlave/efterligne/imitere/gengive


    xx
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933