KudoZ home » English to Danish » Other

develop an attitude

Danish translation: indtag en holdning


17:00 Oct 23, 2002
English to Danish translations [Non-PRO]
/ personlig udvikling / coaching
English term or phrase: develop an attitude
Develop an attitude you could call, “I can handle whatever comes my way.”

Lyder det ikke lidt underligt at skulle "udvikle en holdning"? Nogle bedre forslag? Jeg skal vist også snart til at lukke ned for i dag... ;o) PFT.
Barbara Østergaard
Denmark
Danish translation:indtag en holdning
Explanation:
Mon ikke det kan bruges?
Selected response from:

xxxlone
Canada
Grading comment
Klienten, som er dansker, foretrækker "at udvikle en holdning". "Develop an attitude" findes flere steder i teksten, blandt andet som overskrift et andet sted, hvorfor oversættelsen ikke måtte være for "kreativ". Jeg synes desværre bare ikke, at det lyder særlig godt med "udvikl en holdning/holdningen (...)". Tak for indsatsen.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5indtag en holdningxxxlone
4Sig til dig selv:
Malgorzata (Maggie) Hickey
4Få (have/udvikle) en væremådeSuzanne Blangsted
4kunne sige:
Charlotte Langbeen


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
indtag en holdning


Explanation:
Mon ikke det kan bruges?


    x
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933
Grading comment
Klienten, som er dansker, foretrækker "at udvikle en holdning". "Develop an attitude" findes flere steder i teksten, blandt andet som overskrift et andet sted, hvorfor oversættelsen ikke måtte være for "kreativ". Jeg synes desværre bare ikke, at det lyder særlig godt med "udvikl en holdning/holdningen (...)". Tak for indsatsen.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Få (have/udvikle) en væremåde


Explanation:
en attitude er en væremåde/opførsel iht psykologi.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kunne sige:


Explanation:
Man skal være istand til at kunne sige: "Det kan jeg bare, så er det lige meget hvad!"

Det er selvfølgelig bare en meget fordansket oversættelse - men sådan tror jeg vi ville udtrykke det imellem venner. ;~)

--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-23 21:36:44 (GMT)
--------------------------------------------------

Eller måske nærmere \"Nå til et punkt\".... hvor man kan sige: \"Det kan jeg bare, så er det lige meget hvad!\"

Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 665

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Sig til dig selv:


Explanation:
et forslag

Malgorzata (Maggie) Hickey
Denmark
Native speaker of: Polish