KudoZ home » English to Danish » Other

net liner

Danish translation: netbeklædning (for eller indlæg)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:net liner
Danish translation:netbeklædning (for eller indlæg)
Entered by: Suzanne Blangsted

15:40 Mar 24, 2003
English to Danish translations [PRO]
/ Fiskeri
English term or phrase: net liner
Fiskeri.

"Liner" refererer ikke til fartøjet her, men til en (ulovlig) anordning på et (kommericielt, stort) fiskenet...
Bodil Little
Denmark
net beklædning (for eller indlæg)
Explanation:
http://www.nylonnet.com/fishing.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-25 16:04:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Pernille har ret, det skal være it et ord.
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Tusind tak. Ville ønske, at jeg kunne give Poul point også for den gode henvisning til ordliste. :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1net beklædning (for eller indlæg)Suzanne Blangsted
3stikline
Poul Moller


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stikline


Explanation:
Jeg kunne kun finde 'net line' i Kj. N gyldendal.
Måske kan der afledes et ord, der betyder noget med stikliner.
SÅ vidt jeg kan finde ud af, er det liner der går på tværs mellem andre liner.
Prøv i øvrigt at tage et kig på nedenstående maritime ordliste, den indeholder en masse udtryk, som du måske kan bruge til opgaven.


    Reference: http://www.udkik.dk/dictlist.jsp?l=T
Poul Moller
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 744

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
net beklædning (for eller indlæg)


Explanation:
http://www.nylonnet.com/fishing.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-25 16:04:18 (GMT)
--------------------------------------------------

Pernille har ret, det skal være it et ord.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808
Grading comment
Tusind tak. Ville ønske, at jeg kunne give Poul point også for den gode henvisning til ordliste. :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pernille Chapman: Men så skal det det være i et ord (f.eks. netindlæg).
17 hrs