KudoZ home » English to Danish » Other

Enter teletext mode

Danish translation: vis tekst-TV


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:enter teletext mode
Danish translation:vis tekst-TV
Entered by: Susanne Roelands

16:00 Mar 28, 2003
English to Danish translations [PRO]
English term or phrase: Enter teletext mode
Findes der et bedre (kortere) udtryk end "gå ind på teletekst"?
Susanne Roelands
Belgium
Vis tekst-TV
Explanation:
Det hedder vel tekst-TV?
Selected response from:

jmadsen
Grading comment
Tak for hjælpen.
Hilsen Susse.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5tekst-tv
Barbara Østergaard
4 +1Vælg tekst-tvHanne Flor
4 +1Vis tekst-TV
jmadsen


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Vis tekst-TV


Explanation:
Det hedder vel tekst-TV?

jmadsen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 416
Grading comment
Tak for hjælpen.
Hilsen Susse.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxschwensen: Den lyder enkel. Og det er tekst-tv.
54 mins

38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Vælg tekst-tv


Explanation:
Er teletext ikke det samme som tekst-tv? Det bruges vist mere på dansk.

Hanne Flor
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 41

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Persson: Agree
3 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tekst-tv


Explanation:
Afhængig af hvor teksten findes... Hvis det f.eks. er en knap el. lign., kunne du måske nøjes med at oversætte til tekst-tv.

Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 356