KudoZ home » English to Danish » Other

per diem

Danish translation: diæter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:per diem
Danish translation:diæter
Entered by: Lingua DK

14:20 May 26, 2003
English to Danish translations [Non-PRO]
English term or phrase: per diem
including per-diem and overnight expanses
Mia Hansen
diæter
Explanation:
Dette er også en mulighed.

"Sagsfremstilling:
Danmarks Radio arrangerer for Programrådets formandskab, Amtsprogramrådenes formandskab og sekretærer en studietur til "IFA-Berlin’99" den 28. -30. august 1999. Næstformand for Programrådet for Nordjyllands Amt, Grete Munch ønsker at deltage. Rejsen finder sted med bus fra TV-byen samt færge Gedser-Rostock. Turens pris er ca. 4.000 kr. Hertil kommer udgifter til transport mellem Aalborg og København samt diæter og fraværsgodtgørelse."

Selected response from:

Lingua DK
Denmark
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3dagpenge
Allround
5 +2diæterLingua DK


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
dagpenge


Explanation:
hope this helps

Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PCovs
3 mins

agree  jmadsen: http://www.hometravelagency.com/dictionary/ltrp.html
4 mins

agree  Suzanne Blangsted
18 mins

52 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
diæter


Explanation:
Dette er også en mulighed.

"Sagsfremstilling:
Danmarks Radio arrangerer for Programrådets formandskab, Amtsprogramrådenes formandskab og sekretærer en studietur til "IFA-Berlin’99" den 28. -30. august 1999. Næstformand for Programrådet for Nordjyllands Amt, Grete Munch ønsker at deltage. Rejsen finder sted med bus fra TV-byen samt færge Gedser-Rostock. Turens pris er ca. 4.000 kr. Hertil kommer udgifter til transport mellem Aalborg og København samt diæter og fraværsgodtgørelse."




    Reference: http://www.arkiv.nja.dk/diverse/dagsord/oekonomi/1999/ok9903...
Lingua DK
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lisbeth Mejer: regnskabsmæssigt plejer det ist at være diæter, ja.
28 mins

agree  Mads Grøftehauge
19 hrs