KudoZ home » English to Danish » Other

If you leave, I will report you.

Danish translation: hvis du tager afsted, rapporterer jeg dig


02:35 Jul 8, 2003
English to Danish translations [Non-PRO]
English term or phrase: If you leave, I will report you.
The country is Iceland.
Theresa
Danish translation:hvis du tager afsted, rapporterer jeg dig
Explanation:
eller du kan sige - hvis du går, så sladrer jeg om dig.
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Hvis du går, melder jeg dig
Christina Clark
4 +1hvis du tager afsted, rapporterer jeg digSuzanne Blangsted


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
hvis du tager afsted, rapporterer jeg dig


Explanation:
eller du kan sige - hvis du går, så sladrer jeg om dig.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PCovs: Eller: 'Jeg melder dig, hvis du går.' Kommer an på, hvem man 'report' til.
41 mins
  -> ja, det er nemmere hvis man fik lidt mere tekst

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
if you leave, i will report you.
Hvis du går, melder jeg dig


Explanation:
or 'fortæller jeg det til politiet/myndighederne' = I'll tell the police/authorities

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxlone
4 hrs