KudoZ home » English to Danish » Photography/Imaging (& Graphic Arts)

TTL screen surface direct actual-aperture center-weighted averaged metering

Danish translation: see nedenfor


19:39 Apr 4, 2004
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Photography/Imaging (& Graphic Arts)
English term or phrase: TTL screen surface direct actual-aperture center-weighted averaged metering
Specifikationer, optisk system
(kildetekst jap -> us)
Cecilia Gammeltoft-Hansen
Denmark
Danish translation:see nedenfor
Explanation:
TTL rasterbillede med indbygget direkt afstandsmåling.
Kiomo, min ven, foreslog dette til optisk system, så jeg sender det videre. (Det er kun et forslag uden at se hele teksten igennem - siger han).
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Tak. Jeg snuppper halvdelen og "strikker" selv lidt videre på det.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2...
Barbara Østergaard
1see nedenforSuzanne Blangsted


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ttl screen surface direct actual-aperture center-weighted averaged metering
...


Explanation:
Står det virkelig sådan? Det ser da helt sort ud! :-) I mangel af bedre kan jeg fortælle dig, at screen surface betyder sigteflade, og at aperture kan oversættes til blænder eller blænder-, objektiv- eller lysåbning. Måske det kan hjælpe dig lidt videre. Det kræver vist, at man er inde i det "sprog", teksten er skrevet i, for at kunne gætte sig til den mere præcise oversættelse!

Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
TTLl screen surface direct actual-aperture center-weighted averaged metering
see nedenfor


Explanation:
TTL rasterbillede med indbygget direkt afstandsmåling.
Kiomo, min ven, foreslog dette til optisk system, så jeg sender det videre. (Det er kun et forslag uden at se hele teksten igennem - siger han).

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Tak. Jeg snuppper halvdelen og "strikker" selv lidt videre på det.