KudoZ home » English to Danish » Printing & Publishing

mailers

Danish translation: postkort/reklamekort


21:18 Mar 4, 2007
English to Danish translations [PRO]
Printing & Publishing
English term or phrase: mailers
Det drejer sig om at designe "leaflets, folders and mailers". Jeg kender selvfølgelig brochurer og foldere, men er i tvivl om det sidste. Kan nogen hjælpe?
Marianne Sorensen
Denmark
Danish translation:postkort/reklamekort
Explanation:
Jeg vil næsten tro, det er det, der er tale om. Jeg oversætter nogle gange sådanne "postkort" eller reklamekort, som bruges til masseudsendelser/salgsfremstød.
Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
Tak, jeg tror mest på dette, da det både drejer sig om at skrive tekster til og at designe brochurerne, folderne og disse 'mailers'.
Det er et korrekturlæsningsjob, ikke en oversættelse, men jeg tror ikke, jeg får feed back på mine spørgsmål foreløbig. Ordet var oversat med 'adresseløse' ...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kuvertfyldxxxlone
4kuverterSuzanne Blangsted
3postkort/reklamekort
Charlotte Langbeen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kuvertfyld


Explanation:
Mon ikke det kan bruges?


    Reference: http://www.discountprint.dk/digitaltryk-omdigitaltryk.17.33....
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 4

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kuverter


Explanation:
http://www.bording.dk/default.asp?id=517

"Mailers" er konvolutter/kuverter hvori noget sendes. Det er ikke selve inholdet der er tale om, men det som bruges til at sende noget i.

Suzanne Blangsted
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 5

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
postkort/reklamekort


Explanation:
Jeg vil næsten tro, det er det, der er tale om. Jeg oversætter nogle gange sådanne "postkort" eller reklamekort, som bruges til masseudsendelser/salgsfremstød.


    Reference: http://www.abc-studio.dk/
Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak, jeg tror mest på dette, da det både drejer sig om at skrive tekster til og at designe brochurerne, folderne og disse 'mailers'.
Det er et korrekturlæsningsjob, ikke en oversættelse, men jeg tror ikke, jeg får feed back på mine spørgsmål foreløbig. Ordet var oversat med 'adresseløse' ...