KudoZ home » English to Danish » Sports / Fitness / Recreation

Eliminatory time

Danish translation: maximumtid (men se nedenfor)


12:56 Jan 12, 2008
English to Danish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / hestesport
English term or phrase: Eliminatory time
Emne på liste vedr. ridebanespringning
aic
Danish translation:maximumtid (men se nedenfor)
Explanation:
Jeg er engelsk, har fulgt ridesporten i mange år og aldrig hørt udtrykket ‘eliminatory time’ før.
Hvis det drejer sig om tidtagningen i en springkonkurrence, findes der en ‘time allowed’ og en ‘time limit’. Hvis ekvipagen overskrider ‘time allowed’ (som også kaldes ‘optimum time’ i terrænridtet i disciplinen military), belastes den med strafpoints. Ved overskriden ‘time limit’ diskvalificeres ekvipagen.
Jeg har set ‘fejlfri tid’ for ‘time allowed’ og ‘maximumtid’ for ‘time limit’ i springing (venligst se referencen).
Hvis det menes med ‘eliminatory time’ en tid, der overskridelse medfører diskvalifikation, er ‘maximumtiden’ måske bedst, men det afhænger af konteksten.
Håber, det hjælper lidt, men jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er helt fortrolig med dansk ridesportsterminologi og har som sagt aldrig hørt ‘eliminatory time’.


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-01-12 19:35:01 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg vil kun understrege, at mit forslag gælder kun, hvis det drejer sig om selve tidtagningen under en konkurrence. Ellers ved jeg desværre ikke, hvad det betyder.
Selected response from:

Mark Andrew Thompson
United Kingdom
Grading comment
OK - det stoler jeg på! Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1maximumtid (men se nedenfor)Mark Andrew Thompson
4elimineringstidSuzanne Blangsted


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
eliminatory time
elimineringstid


Explanation:
mit forslag

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-01-12 15:36:19 GMT)
--------------------------------------------------

iht. til denne URL bruges ordet kassering også:
www.rideforbund.dk/drffiles/synkron-library/dokumenter_udva...

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
eliminatory time
maximumtid (men se nedenfor)


Explanation:
Jeg er engelsk, har fulgt ridesporten i mange år og aldrig hørt udtrykket ‘eliminatory time’ før.
Hvis det drejer sig om tidtagningen i en springkonkurrence, findes der en ‘time allowed’ og en ‘time limit’. Hvis ekvipagen overskrider ‘time allowed’ (som også kaldes ‘optimum time’ i terrænridtet i disciplinen military), belastes den med strafpoints. Ved overskriden ‘time limit’ diskvalificeres ekvipagen.
Jeg har set ‘fejlfri tid’ for ‘time allowed’ og ‘maximumtid’ for ‘time limit’ i springing (venligst se referencen).
Hvis det menes med ‘eliminatory time’ en tid, der overskridelse medfører diskvalifikation, er ‘maximumtiden’ måske bedst, men det afhænger af konteksten.
Håber, det hjælper lidt, men jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er helt fortrolig med dansk ridesportsterminologi og har som sagt aldrig hørt ‘eliminatory time’.


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2008-01-12 19:35:01 GMT)
--------------------------------------------------

Jeg vil kun understrege, at mit forslag gælder kun, hvis det drejer sig om selve tidtagningen under en konkurrence. Ellers ved jeg desværre ikke, hvad det betyder.


    Reference: http://rideforbund.dk/drffiles/synkron-library/forbund/blank...
Mark Andrew Thompson
United Kingdom
Native speaker of: English
PRO pts in category: 8
Grading comment
OK - det stoler jeg på! Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dziadzio
2 days15 hrs
  -> Thanks, Dziadzio