KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

DVD+RW recorders and writers

Danish translation: Dvd-optager og dvd-brænder


23:36 Mar 12, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: DVD+RW recorders and writers
Siger man "DVD recordere" eller "optagere"? Og hvad bruger man mest, "skrivere" eller "brændere"?
Det drejer sig, igen, om en produktbeskrivelse til et kendt internationalt firma.

God nat ;o)
xxxschwensen
Danish translation:Dvd-optager og dvd-brænder
Explanation:
Iflg. Dansk Sprognævn skrives DVD, CD, osv. ikke med store bogstaver mere.
Held og lykke! :-)
Selected response from:

Dorte Scheeler
United States
Grading comment
Mange tak til alle, også for forklaringen om store og små bogstaver! Jeg kan godt mærke, at jeg ikke er helt med i dét der sker derhjemme med det danske sprog... ;o)
Anna
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4DVD+RW-afspillere og -brændere
Allround
3 +1Dvd-optager og dvd-brænder
Dorte Scheeler
5 -1optagere og brændereSuzanne Blangsted


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
optagere og brændere


Explanation:
Kik på denne URL.

http://www.novadata.dk/hardware.asp

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Brian Rand: Mon ikke der menes DVD+RW-afspillere og -brændere? At "optage" og "brænde" er jo to sider af samme sag. Og i så fald kan maskinen kun én ting.
3 days13 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Dvd-optager og dvd-brænder


Explanation:
Iflg. Dansk Sprognævn skrives DVD, CD, osv. ikke med store bogstaver mere.
Held og lykke! :-)

Dorte Scheeler
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 12
Grading comment
Mange tak til alle, også for forklaringen om store og små bogstaver! Jeg kan godt mærke, at jeg ikke er helt med i dét der sker derhjemme med det danske sprog... ;o)
Anna

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christina Clark
7 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
DVD+RW-afspillere og -brændere


Explanation:
Skulle det være en anden gang.

Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236