KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

Bypass, impeller type pump

Danish translation: Gennnemløbspumpe af skovlhjulstypen


08:18 Mar 22, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering / tractor manual
English term or phrase: Bypass, impeller type pump
List of specs - no context
Kate Persson
Denmark
Danish translation:Gennnemløbspumpe af skovlhjulstypen
Explanation:
Noget der dukkede fra min underbevidsthed...........
Selected response from:

Kjeld Holm
Grading comment
Hej

Den napper jeg - jeg kender jo dit niveau.

MVH
Kate
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4A suggestion.......
Christina Clark
4Omføring, lamelpumpetype
Susanne Roelands
4Another suggestionxxxschwensen
3Gennnemløbspumpe af skovlhjulstypenKjeld Holm


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Omføring, lamelpumpetype


Explanation:
Bypass can also be "afledning" or simply "bypass".

Susanne Roelands
Belgium
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 312
The asker has declined this answer

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Gennnemløbspumpe af skovlhjulstypen


Explanation:
Noget der dukkede fra min underbevidsthed...........

Kjeld Holm
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 402
Grading comment
Hej

Den napper jeg - jeg kender jo dit niveau.

MVH
Kate

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
A suggestion.......


Explanation:
impeller= skovhjul

Bypass= omløb (ex. bypass valve= omløberventil)
Ref.:
Bilteknisk Ordbog, Engelsk-Dansk, Teknisk Forlag

Håber du kan bruge det til noget!

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 230

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Another suggestion


Explanation:
Prøv at slå det op i Eurodicautom (http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller#15), der er en masse forskellige bud på 'impeller pump' (pumpehjul, rotationspumpe, etc.) De kan måske hjælpe.

xxxschwensen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 54
Grading comment
Tak, det gør jeg. Men oversætterne vil nok optjene point
The asker has declined this answer
Comment: Tak, det gør jeg. Men oversætterne vil nok optjene point