KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

gaitor

Danish translation: gamache/manchet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gaitor
Danish translation:gamache/manchet
Entered by: xxxlone

07:50 May 22, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering / Telehandler
English term or phrase: gaitor
Also used in the section "seats".
Kate Persson
Denmark
gamache/manchet
Explanation:
could it be "gaiter"?

Then it could be gamache (sikkerhedsgamache)/manchet/bind/bælg/pålægger.

Good luck?
Selected response from:

xxxlone
Canada
Grading comment
Tak, Lone

Jeg har nu søgt på Eurodicautom, men der kom intetet resultat.

KH
kate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gamache/manchetxxxlone
4betræk
Barbara Østergaard


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
betræk


Explanation:
Du skriver ikke den nøjagtige sammenhæng, men gaitor (gaiter) kunne eventuelt være en form for betræk - der findes f.eks. "betræk" til gearstange, som på engelsk kaldes gaitor.

En søgning på Google tyder på at betræk kunne være den rette term - men selvfølgelig stadig afhængig af den øvrige kontekst. Nedenfor et enkelt eksempel med billedillustration.




    Reference: http://www.my-vtr.co.uk/My%20VTR%20(interior).htm
Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 356

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gamache/manchet


Explanation:
could it be "gaiter"?

Then it could be gamache (sikkerhedsgamache)/manchet/bind/bælg/pålægger.

Good luck?


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933
Grading comment
Tak, Lone

Jeg har nu søgt på Eurodicautom, men der kom intetet resultat.

KH
kate