KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

steer or crab

Danish translation: styring på samtlige hjul


08:45 May 23, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering / telehandler
English term or phrase: steer or crab
In either of the two positions oil can flow to the front and rear axle to give all wheel steer or crab steer.
Kate Persson
Denmark
Danish translation:styring på samtlige hjul
Explanation:
"All-wheel steering" (hvis det er det, der er tale om) er iflg. Eurodicautom styring på samtlige hjul. "Crab steer(ing)" har jeg ikke kunne finde nogen dansk term eller definition for, men derimod en engelsk, jf. nedenstående link, som i hvert fald kan forklare betegnelsen (baghjul og forhjul drejer i samme retning).

Håber det hjælper dig lidt videre...
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
Thanks a mil

Kate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hjul- eller anhængerstyringxxxlone
3styring på samtlige hjul
Barbara Østergaard


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hjul- eller anhængerstyring


Explanation:
or 'styring til hjul eller anhænger'.
crab = anhænger, trolley, løbevogn.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-23 11:18:51 (GMT)
--------------------------------------------------

Correction: styring til ALLE hjul


    x
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
styring på samtlige hjul


Explanation:
"All-wheel steering" (hvis det er det, der er tale om) er iflg. Eurodicautom styring på samtlige hjul. "Crab steer(ing)" har jeg ikke kunne finde nogen dansk term eller definition for, men derimod en engelsk, jf. nedenstående link, som i hvert fald kan forklare betegnelsen (baghjul og forhjul drejer i samme retning).

Håber det hjælper dig lidt videre...


    Reference: http://www.frazier.co.uk/fourwhee.htm
Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 356
Grading comment
Thanks a mil

Kate