KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

boot

Danish translation: (gummi)manchet


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:boot
Danish translation:(gummi)manchet
Entered by: Annelise Bentzen

13:09 May 27, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: boot
Kontekst: Manual til en type gravemaskine. Termen findes i gennemgangen af ting, der skal afmonteres for at kunne komme til at skille kabinen ad. Det er både en "gear shift lever boot" og en "Loader lever grip and boot" (Loader lever grip = læssegreb, tror jeg).
Annelise Bentzen
Denmark
manchet
Explanation:
I henhold til Merriman/Webster noget, der kan ligne en støvle, f.eks. over en samling af elektriske eller mekaniske dele. Det kunne jo f.eks. være en gummimanchet....
Selected response from:

Lisbeth Mejer
Germany
Grading comment
Mange tak for hjælpen. Annelise
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2manchet
Lisbeth Mejer
4foring eller manchet
Eva Harbo Andersen


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
manchet


Explanation:
I henhold til Merriman/Webster noget, der kan ligne en støvle, f.eks. over en samling af elektriske eller mekaniske dele. Det kunne jo f.eks. være en gummimanchet....

Lisbeth Mejer
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 482
Grading comment
Mange tak for hjælpen. Annelise

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ush
2 mins

agree  Trine A: Lyder rigtigt - se billede her http://www.vwtrendsweb.com/vw_trends_howto/001890ah/001890ah...
4 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
foring eller manchet


Explanation:
I et glosar over landbrugsmaskindele har jeg fundet boot oversat til foring. Dette kunne måske passe her. Omkring en gearstang kan man vel også kalde det en manchet.

Eva Harbo Andersen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 151