KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

redraw

Danish translation: opdatering


10:13 Jul 10, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: redraw
Choosing higher values places more of a processing demand on your CPU, which can consequently slow down gameplay or screen redraws on a less-powerful computer.
Christina Clark
Denmark
Danish translation:opdatering
Explanation:
er mit gæt - det er vel noget med hvor hurtigt billedet kan skifte når man aktiverer en funktion eller flytter rundt på skærmen.
Selected response from:

Trine A
Grading comment
Ja, det var hvad jeg selv ville vælge.

Tak for bekræftelsen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4få skærmen til at "hakke"Britta Tvede
3 -1opdateringTrine A


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
opdatering


Explanation:
er mit gæt - det er vel noget med hvor hurtigt billedet kan skifte når man aktiverer en funktion eller flytter rundt på skærmen.

Trine A
PRO pts in pair: 53
Grading comment
Ja, det var hvad jeg selv ville vælge.

Tak for bekræftelsen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Britta Tvede: Pls. see comment to Britta Tvede's answer.
1 hr

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
få skærmen til at "hakke"


Explanation:
Når et computerspil kræver større ydeevne end computeren kan levere, kan man opleve, at skærmbilledet ligesom bliver slået i stykker og skævvredet. Billederne bliver "hakket" i stykker.

Min computernørdede søn bruger også udtrykket, at skærmen "crack'er", men det lyder jo knap så dansk.

Håber det hjælper.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-10 12:30:29 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Blot til orientering opfatter jeg i konteksten langsommere spilhastighed og \"screen redraw\" som en klar forringelse i forhold til det optimale, og det synes jeg ikke, at \"opdatering\" giver udtryk for. Forstyrrede/\"ødelagte\" skærmbilleder er ikke noget man selv er \"ansvarlig\" for p.g.a. skift mellem funktioner etc., det indtræder udelukkende fordi, computeren ikke kan leve op til, hvad der kræves for at afvikle f.eks. et spil.


Britta Tvede
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 24