KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

soundscape

Danish translation: lydlandskab


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:soundscape
Danish translation:lydlandskab
Entered by: Randi Stenstrop

18:06 Aug 22, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: soundscape
an alternative concert for narrator, two violins, cello, percussion, water, sound scape and film
Randi Stenstrop
lydlandskab
Explanation:
- var min umiddelbare tanke, som blev bekræftet ved en søgning på Google. Resultaterne viser at lydlandskab bruges i lignende sammenhænge og også kombineret med soundscape.
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4lydlandskab
Barbara Østergaard
4soundscapexxxjerryk


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
soundscape


Explanation:
Tastaturets tidsalder
... høres i panoramaerne. Hvert panorama er forsynet med et 3D lydrum,
hvor såvel et soundscape som dialogen er iscenesat. What We ...
http://www.multimedia.au.dk/~pold/publikat/cayley.htm [Flere resultater fra domænet www.multimedia.au.dk]


Musik - Eksempel - Danmarkssangen
... musikprogram og musikudstyr. "Soundscape": Elever komponerer et "soundscape"
med lyde fra deres eget land/område. Det samme udstyr ...
http://www.laer-it.dk/fag/mus/eks/dksang/indledni.htm

Untitled Document
... og genmontere dem i essayet. Disse flettes med et soundscape, der
komponeres på baggrund af sammenligninger. På den måde får ...
http://hjem.get2net.dk/kristofferorum/hans.html [Flere resultater fra domænet hjem.get2net.dk]


Dagsorden til Psykiatri- og Handicapudvalgets møde 26-10-98 - ...
... Sinds Pårørenderådgivning, Århus - 250.000 kr. Soundscape - Århus - op
til 135.000 kr. ... til Soundscape ved Frederiksberg Aktivicenter 20.000 kr. ...
http://old.aaa.dk/dagsor/ph/261098/9.htm [Flere resultater fra domænet old.aaa.dk]

xxxjerryk

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lydlandskab


Explanation:
- var min umiddelbare tanke, som blev bekræftet ved en søgning på Google. Resultaterne viser at lydlandskab bruges i lignende sammenhænge og også kombineret med soundscape.

Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 356