KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

Release notes

Danish translation: Produktbemærkninger


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Release notes
Danish translation:Produktbemærkninger
Entered by: Bodil Little

11:09 Jan 2, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Release notes
Software.
(Beklager det relativt lette spørgsmål - men har vi fundet et godt og kort udtryk på dansk?)
Bodil Little
Denmark
Release notater eller produktbemærkninger
Explanation:
L&H tekniske og digital design orbøger bruger release til edb men
Microsoft bruger produktbemærkninger som oversættelse af release notes
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Tusind tak for hjælpen. Produktbemærkninger synes jeg er udmærket. Release notater bryder jeg mig ikke om. Både fordi jeg ikke kan se det anvendt nogetsteds i praksis og fordi det burde stå med bindestreg.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Release notater eller produktbemærkningerSuzanne Blangsted
5release notes / frigivelsesoplysningerxxxlone


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
release notes / frigivelsesoplysninger


Explanation:
Hej Bodil. Ofte er det de "lette" spørgsmål, der i virkeligheden er 'svære' at oversætte.
Måske behøver du ikke at oversætte 'release notes' (se site)

Et andet forslag er 'frigivelsesoplysninger'

Held og lykke og Godt Nytår!


    Reference: http://www.sslug.dk/emailarkiv/locale/2001_12/msg00010.html
    Reference: http://www.sslug.dk/emailarkiv/locale/2001_12/msg00030.html
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Release notater eller produktbemærkninger


Explanation:
L&H tekniske og digital design orbøger bruger release til edb men
Microsoft bruger produktbemærkninger som oversættelse af release notes

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808
Grading comment
Tusind tak for hjælpen. Produktbemærkninger synes jeg er udmærket. Release notater bryder jeg mig ikke om. Både fordi jeg ikke kan se det anvendt nogetsteds i praksis og fordi det burde stå med bindestreg.