KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

Target

Danish translation: Destinationsfelt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Target field
Danish translation:Destinationsfelt
Entered by: Kate Persson

12:07 Jan 8, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering / ERP SYSTEM
English term or phrase: Target
Anvendes i forskellige strenge
target file
target table
target igen
target field
Det er spørgmålet, om det er mål... så simpelt er det vel næppe.
Kate Persson
Denmark
Mål/destination
Explanation:
I følge Eurodicautom kan du både bruge mål og destination. Jeg søgte under ordet "target field" og fik "målfelt" og "destinationsfelt".

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-08 14:05:50 (GMT)
--------------------------------------------------

I følge Eurodicautom:

target file = målfil eller destinationsfil
target table = måltabel eller destinationstabel
target field = målfelt eller destinationsfelt
Selected response from:

Allround
Denmark
Grading comment
Tak for det.
Kate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5destinationTomas Hutters
5Mål/destination
Allround
3destinationTrine A


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
destination


Explanation:
I forbindelse med databaser, data- og filtransaktioner og lignende er "destination" ret veletableret som oversættelse af "target".

Tomas Hutters
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 16

16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
destination


Explanation:
er mit forslag, selvom mål heller ikke lyder forkert i sammenhængen

Trine A
PRO pts in pair: 53

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Mål/destination


Explanation:
I følge Eurodicautom kan du både bruge mål og destination. Jeg søgte under ordet "target field" og fik "målfelt" og "destinationsfelt".

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-08 14:05:50 (GMT)
--------------------------------------------------

I følge Eurodicautom:

target file = målfil eller destinationsfil
target table = måltabel eller destinationstabel
target field = målfelt eller destinationsfelt



    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236
Grading comment
Tak for det.
Kate