KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

storage bay adapter

Danish translation: adapter til drevramme / drevholder


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:storage bay adapter
Danish translation:adapter til drevramme / drevholder
Entered by: xxxlone

19:27 Jan 8, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering / Storage Drives
English term or phrase: storage bay adapter
This is for a product list.

STORAGE BAY ADAPTER is a heading for various storage drives (HDD, tape drives, etc.)

Any help appreciated.
xxxlone
Canada
adapter til drevbakke
Explanation:
Men hvordan det kan være overskriften over en række drev til lagringsmedier, det forstår jeg ikke.
Drevbakke kan også hedde drevholder. Jeg er enig med de andre i, at man ser de angivne termer - men at de skulle velegnede, kan jeg ikke få ind i mit danske hoved.
Selected response from:

Kjeld Holm
Grading comment
Mange tak for hjælpen alle tre.

Det er mange gange vanskeligt at oversætte produktlister, simpelthen fordi der ikke er meget at rette sig efter. Dette forslag passer bedst i sammenhænget. Min kunde foreslog "adapter til harddiskramme", men er tilfreds med "adapter til drevramme" som du også foreslog privat, Kjeld.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5storage bay adapterSuzanne Blangsted
4adapter til drevbakkeKjeld Holm
3adapter for lagerslot ( se def.)Henning Andersen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
adapter for lagerslot ( se def.)


Explanation:
storage = lager; hukommelse; datalager; opbevaring; oplagring.

<storage> (Or "memory") A device into which data can be entered, in which they can be held, and from which they can be retrieved at a later time.

bay = kabinet; bås eller slot til et drev.

<hardware> (As in an aeroplane "cargo bay") A space in a cabinet into which a device of a certain size can be physically mounted and connected to power and data.

Common examples are a "drive bay" into which a disk drive (usually either 3.5 inch or 5.25 inch) can be inserted or the space in a docking station where you insert a notebook computer or laptop computer to work in desktop mode or to charge their batteries, print, or connect to the office network, etc.



Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 216

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
storage bay adapter


Explanation:
brugt af microsoft og jeg har også set order "lager" brugt af microsoft.

Check out the IT-Leksikon.dk, der er nok noget der du kan bruge.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
adapter til drevbakke


Explanation:
Men hvordan det kan være overskriften over en række drev til lagringsmedier, det forstår jeg ikke.
Drevbakke kan også hedde drevholder. Jeg er enig med de andre i, at man ser de angivne termer - men at de skulle velegnede, kan jeg ikke få ind i mit danske hoved.

Kjeld Holm
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 402
Grading comment
Mange tak for hjælpen alle tre.

Det er mange gange vanskeligt at oversætte produktlister, simpelthen fordi der ikke er meget at rette sig efter. Dette forslag passer bedst i sammenhænget. Min kunde foreslog "adapter til harddiskramme", men er tilfreds med "adapter til drevramme" som du også foreslog privat, Kjeld.