KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

LED

Danish translation: LED; lysdiode


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:LED
Danish translation:LED; lysdiode
Entered by: Gitte Gifford

21:16 Jan 9, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: LED
Jeg ved godt hvad termen står for på engelsk, men findes der en kortere dansk oversættelse af den el. en mindre teknisk betegnelse i dansk tale?
Gitte Gifford
LED
Explanation:
bruges også på dansk
http://www.it-leksikon.dk/abc.asp?bog=l
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Mange tak - lysdiode ville virke misvisende i denne min sammenhæng, men bruges LED slet og ret, så må det være den rette term.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Lys Emitterende Diode
Allround
5LEDSuzanne Blangsted
4Lysdiode
Susanne Roelands


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Lys Emitterende Diode


Explanation:
Min IT ordbog forkorter det lidt ved at kalde det en lysdiode.

Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Lysdiode


Explanation:
Måske kan du bruge dette.

Susanne Roelands
Belgium
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 312

7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
LED


Explanation:
bruges også på dansk
http://www.it-leksikon.dk/abc.asp?bog=l

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808
Grading comment
Mange tak - lysdiode ville virke misvisende i denne min sammenhæng, men bruges LED slet og ret, så må det være den rette term.