KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

heavy duty cycle

Danish translation: lange vaskeprogrammer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:heavy duty cycles
Danish translation:lange vaskeprogrammer
Entered by: Margit Pehrsson

07:53 Jan 12, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering / Kitchen appliance
English term or phrase: heavy duty cycle
Der er tale om en opvaskemaskine: "avoid heavy duty or high temperature cycles"
Margit Pehrsson
Langt vaskeprogram
Explanation:
Undgå lange vaskeprogrammer eller vask ved høj temperatur.
Jge henviser til nedenstående link om miljøbelastninger.
Selected response from:

Allround
Denmark
Grading comment
Tusind tak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3hård belastning / hårdhændet
Marianne Ajana
5 +1Langt vaskeprogram
Allround


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
hård belastning / hårdhændet


Explanation:
I denne sammenhæng ville jeg sige:
"undgå cykluser med (ekstra) hård belastning eller høje temperaturer"

Bemærk at "heavy duty" oversættes lidt forskelligt ud fra konteksten - grundlæggende betyder det, at noget er lavet til at kunne tåle virkelig hårdhændet behandling.

Marianne Ajana
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 119

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bodil Little
22 mins

agree  xxxlone
5 hrs

agree  Lisbeth Mejer
7 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Langt vaskeprogram


Explanation:
Undgå lange vaskeprogrammer eller vask ved høj temperatur.
Jge henviser til nedenstående link om miljøbelastninger.


    Reference: http://www.greeninfo.dk/artikel.asp?artikelID=3725&kategoriI...
Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236
Grading comment
Tusind tak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted: that follows the content from my dictionary
3 hrs