KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

DIP Switch

Danish translation: DIP omskifter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:DIP Switch
Danish translation:DIP omskifter
Entered by: Gitte Gifford

13:39 Jan 13, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: DIP Switch
En dækkende dansk oversættelse efterlyses. Jeg kender godt forkortelsen på DIP, men findes der et godt dansk udtryk?
Gitte Gifford
DIP omskifter
Explanation:
omskifter, der typisk indstiller til den ønskede netværkshastighed for porten

http://www.it-leksikon.dk/vis.asp?id=4754&ord=Dip switch
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Tak for hjælpen. Jeg ved ikke om jeg er ene om denne fornemmelse, men det ærger mig, at vi på dansk ikke har nogen gode dækkende ord for de mange engelske fagudtryk.
Venlige hilsner
Gitte Højland
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2DIP-switchxxxlone
5DIP omskifterSuzanne Blangsted
3se nedenforHenning Andersen


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
DIP-switch


Explanation:

eller 'DIP-omskifter/kontakt', men jeg tror godt, at du kan lade det stå på engelsk!


    Reference: http://kalkunen.dk/ordbog/ordbog.asp?letter=j
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kjeld Holm: Alle, der har forstand på at bruge dem, kalder dem DIP-switche (og DIP-switch i ental)
12 mins
  -> Tak, Kjeld!

agree  Lisbeth Mejer: aldrig set andet end DIP-switch
47 mins
  -> Tak, Lisbeth!

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
DIP omskifter


Explanation:
omskifter, der typisk indstiller til den ønskede netværkshastighed for porten

http://www.it-leksikon.dk/vis.asp?id=4754&ord=Dip switch

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808
Grading comment
Tak for hjælpen. Jeg ved ikke om jeg er ene om denne fornemmelse, men det ærger mig, at vi på dansk ikke har nogen gode dækkende ord for de mange engelske fagudtryk.
Venlige hilsner
Gitte Højland

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
se nedenfor


Explanation:
Her er en anden mulighed:
TERM DIP-kobler

Reference Ekspertgruppe under M.Boman
(2)
TERM DIP-omskifter

Reference Ekspertgruppe under M.Boman


Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 216