KudoZ home » English to Danish » Tech/Engineering

Housing

Danish translation: ventilationshus, styrehus, kontrolhus, pumpehus,


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Housing (Tech.)
Danish translation:ventilationshus, styrehus, kontrolhus, pumpehus,
Entered by: Gitte Gifford

21:33 Jan 13, 2003
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Housing
...if you open or remove a housing...danger may occur...
Kan en el-komponent virkelig betegnes som en kasse?(iflg. Eurodic. online ordbog)
Gitte Gifford
hus
Explanation:
F.eks. ventilationshus, styrehus, kontrolhus, pumpehus, etc.
Håber det hjælper.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-13 21:54:58 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Guud! Hvad har jeg dog trykket på? Det må I undskylde allesammen ;-)
Selected response from:

Allround
Denmark
Grading comment
Tusind tak for hjælpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hus
Allround
5kamerahus
Mads Grøftehauge
5hus
Allround
5hus
Allround
5hus
Allround
4dæksel
Charlotte Langbeen
4kabinet eller hylsterSuzanne Blangsted


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hus


Explanation:
F.eks. ventilationshus, styrehus, kontrolhus, pumpehus, etc.
Håber det hjælper.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-13 21:54:58 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Guud! Hvad har jeg dog trykket på? Det må I undskylde allesammen ;-)


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236
Grading comment
Tusind tak for hjælpen!

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dæksel


Explanation:
Hvis du åbner eller fjerner dæksler, som kun må fjernes af kvalificerede servicefolk, kan dette udsætte dig for
...... farer.

Det er bare et forslag.


    Reference: http://www.acersupport.com/library/tm5000_safety_instruction...
Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 665

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hus


Explanation:
F.eks. ventilationshus, styrehus, kontrolhus, pumpehus, etc.
Håber det hjælper.


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hus


Explanation:
F.eks. ventilationshus, styrehus, kontrolhus, pumpehus, etc.
Håber det hjælper.


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hus


Explanation:
F.eks. ventilationshus, styrehus, kontrolhus, pumpehus, etc.
Håber det hjælper.


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kabinet eller hylster


Explanation:
tekniske fra L&H

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
kamerahus


Explanation:
Altså, det hedder et kamerahus om den del, som man skruer linsen fast på.

Og det ville jeg osse kalde 'housing' på dansk.

Så det generelle svar er nok
[ting]+hus.

Mads Grøftehauge
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 378